MÚSICA

En aquesta pàgina hi trobareu tot allò (cançons, danses i activitats) que van treballant a l'aula de MÚSICA.


________________________________________________________________________
MAIG: "ES SAIG DES CASTELL"
Avui hem cantat i ballat i hem après una nova cançó per cantar a final de curs: "Es saig des Castell"

Es saig des Castell
tenia un capell,
lluia i lluia
i no era d'ell






Hem acabat la sessió amb un massatge
MAIG: A POC A POC I DEPRESSA
Avui hem continuat treballant el concepte de RÀPID I LENT.


Hem acabat la sessió explicant el conte: Els músics de Bremen.

ABRIL: PRIMERA SESSIÓ SEGON TRIMESTRE
Avui hem dedicat. la major part de la sessió a treballar el concepte de 
A POC A POC I DEPRESSA, ho hem fet a partir de diverses activitats.
Hem acabat la sessió explicant el conte: En Pinxo i l'orquestra

ABRIL: ÚLTIMA SESSIÓ SEGON TRIMESTRE
Avui hem acabat el trimestre cantant, ballant...

Entre altres, hem fet el joc de les estàtues amb aquesta música (que els ha encantat, us la comparteix):
BONES VACANCES!

ABRIL: REPÀS DEL TRIMESTRE
Avui hem fet un repàs del trimestre:
- Hem cantat i ballat les danses de la caixa musical


-Hem recordat dos conceptes musicals
FORT I FLUIX 

MARÇ: SI TU ET VOLS DIVERTIR...

Avui hem repetit algunes de les activitats fetes en sessions anteriors i hem ballat una nova dansa: 

MARÇ: LLARG I CURT

Avui hem tornat a cantar la cançó de l'abella:
A continuació, hem començat a treballar el concepte de sons LLARGS i sons CURTS. Ho hem fet a partir de dues músiques: 
Una música amb sons més ràpids:
Una música amb sons més lents:
MARÇ: ZUM, ZUM! 🐝
Avui hem fet un repàs de totes les cançons i danses que hem treballat durant aquestes setmanes. Després, hem afegit a aquesta caixa la cançó de l'àvia quaresma i una que està relacionada amb l'arribada de la primavera... La cançó de l'abella:


MARÇ: OH! SONS

Avui hem fet un repàs de totes les cançons de la caixa musical. A continuació, hem fet una activitat molt complexa on d'un en un haviem d'escollir un instrument i tocar una seqüència de 4 sons (forts i fluixos), la resta de fillets havien d'estar asseguts en silenci i escoltant. 

Hem acabat la sessió explicat el conte de: OH! SONS!

FEBRER: CARNAVAL ("UNA TRIBU D'INDIS")
Avui hem celebrat el carnaval a la classe de música. Durant tota la sessió hem fet activitats musicals ambientades amb els indis. 

Us deixem un parell d'aquests moments a continuació:


FEBRER: FORT I FLUIX I ELS INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ
Ja que s'acosta el carnaval... avui hem començat la classe gaudint de la cançó de Carnestoltes:


A continuació, hem recordat els instruments que ja coneixem de percussió (haviem de relacionar l'instrument amb la seva imatge):



Un cop recordats, hem agafat els instruments i un a un hem picat una seqüència de 4 pulsacions amb diferents intensitats:


Seguint amb el treball de fort i fluix, hem tornat a fer l'audició de l'OBERTURA DE CARMEN però avui no ho hem fet amb mocadors... avui ho hem fet amb el paracaigudes! Ho hem passat molt bé!


Hem acabat la sessió fent-nos un massatge amb una ploma.

FEBRER: FORT I FLUIX

Avui hem treballat el concepte de SO FORT i SO FLUIX a partir de diverses activitats: 

-Aprendre la cançó de: FORT I FLUIX


- Explicar el petit conte de'n PLOM (fort) i en PLIM (fluix) i així aprendre a representar els sons:


- Fer l'audició de: OBERTURA DE CARMEN🔊 amb els mocadors segons la intensitat.


- Tocar el triangle seguint la vareta "màgica" i els cartells:



Hem acabat la sessió fent un tren de massatge i de fons: 




GENER: PRIMER DIA CLASSE DE MÚSICA - SEGON TRIMESTRE

Avui dia 24 de gener del 2022 comencem de nou amb les sessions de música.

La sessió l'hem dedicat a fer diferents jocs d'expressió corporal, també hem començat a aprendre alguna cançó nova  i hem acabat amb un massatge mentre escoltavem: 


DES DE L'AULA DE MÚSICA US DESITGEM UNES BONES FESTES AMB AQUESTA CANÇÓ!



DESEMBRE: ÚLTIM DIA CLASSE DE MÚSICA - PRIMER TRIMESTRE

Avui dia 20 de desembre hem fet un repàs de tot el que hem treballat aquest trimestre i hem jugat a alguns jocs musicals.

Després hem mirat el vídeo de la gravació de Nadal i hem acabat la sessió fent-nos un massatge amb una ploma.






DESEMBRE: GRAVEM EL VÍDEO DE NADAL I CONEIXEM LA CLASSE DE MÚSICA

Avui hem gravat el vídeo de Nadal que molt aviat podreu veure per aquí. Ens ho hem passat molt bé! Per fer-lo hem anat pel pati i a l'aula de música (ens ha fet molta il·lusió anar-hi i descobrir com era). A més, hem pogut tocar un instrument gegant!!!! Voleu veure quin ha sigut? Us deixem unes fotografies!!! 












Semblaven autèntics pianistes!!!
🎹 

NOVEMBRE: ACABEM LES MARAQUES!

Avui hem recordat alguna cançó d'aquest trimestre i a continuació, els fillets i filletes que hi erem hem acabat les maraques que haviem començat a la sessió anterior. 





NOVEMBRE: SANTA CECÍLIA  🎼

Dilluns 22 de novembre hem celebrat Santa Cecilia, dia de la música, d'una manera especial. 
 
A P3 hem iniciat un taller de creació d'instruments (una maraca) que acabarem la darrera setmana de novembre 
(esteu atents/es a les properes entrades al blog!).  
 
Us deixem un parell de fotografies de la sessió:

 




NOVEMBRE: JA ARRIBA EL FRED! 
Durant aquest mes de novembre treballarem la cançó que farem aquest nadal. Per escoltar-la i aaprendre-la hem utilitzat uns mocadors de colors. Ens ho hem passat genial!









Aquí us deixem l'enllaç per si voleu escoltar la cançó d'aquest Nadal a casa: 


NOVEMBRE: COM SONA?

Avui hem seguit treballant el so i el silenci. Ho hem fet buscant i classificant objectes que hi hagués per dins la nostra aula (per saber-ho els haviem de sacsejar). Aquí en podeu veure el resultat:



També hem repassat algunes de les cançons i activitats ja treballades durant el mes d'octubre. Entre altres, l'activitat del so i el silenci amb maraques:



I per acabar hem explicat el conte de: "Las jirafas no puden bailar".


OCTUBRE: LA TARDOR 🍁

Durant aquest mes, hem fet moltes activitats musicals relacionades amb la tardor. Hem cantat, hem ballat, hem tocat instruments, hem treballat el concepte de so i silenci...

A continuació, us deixem alguns d'aquests moments i els enllaços per si voleu escoltar-les! 


APRENEM CANÇONS I DANSES (LA CAIXA MUSICAL):

· SOC UN BOLET🍄 
· LES FULLETES🍂


PINTEM AL RITME DE: LA TARDOR - VIVALDI 🔊



EXPLIQUEM EL CONTE DEL REI DEL SO I EL REI DEL SILENCI



ENS FEM MASSATGES AMB: MÚSICA RELAX - TARDOR


SETEMBRE - BENVINGUTS/DES AL RACÓ DE MÚSICA 

Preparats i preparades per veure tot el que estem treballant a l'aula de música?! 

Aquí us deixem la cançó que sempre cantem abans de començar (cliqueu a sobre per escoltar-la):


2 comentarios:

  1. Hola Dunia!
    Moltes gràcies per tota sa feina tan preciosa que estàs fent amb es nostrus petits!
    Endavant amb sa música, sa música és vida!!
    Una abraçada grossa

    ResponderEliminar
  2. Moltes gràcies! Sa meva intenció és que els vostres fills gaudeixin i s'enriqueixin de ses meravelles de sa música. He de dir que és un gust poder aprendre d'ells dia a dia! Una abraçada!!!

    ResponderEliminar

JOCS D'AIGUA 2023

ENGUANY HO HEM FET UNA MICA DIFERENT:  -MASSATGE  AMB PINZELLS MULLATS EN AIGUA  -DESLLIÇAMENTS  -OMPLIR/BUIDAR I NETEJAR PEPES  -PINTAR PAR...